Reclame maken is veel meer dan alleen maar opvallen bij een groot publiek. Natuurlijk, je moet een groot publiek bereiken, maar het is ook belangrijk dat de boodschap die met de reclame wordt verspreid wordt opgepikt. Als een dierentuin een mooie gevelreclame maakt van een olifant of apen zonder daarbij te zetten dat het om een dierentuin gaat, zal de reclame niet het beoogde effect hebben. Een goede gevelreclame ontwerpen is een vak voor professionals. Geef als bedrijf geen geld uit aan een dure gevelreclame met een zelf bedachte boodschap zonder daar eerst deskundige reclamemensen naar te laten kijken.

 

Gevelreclame uitbesteden

Veel grote bedrijven kiezen ervoor om hun gevelreclame uit te besteden aan een professioneel bedrijf. Zij hebben panden in allerlei plaatsen in het land en ze kunnen zich daarbij geen miskleun veroorloven. Gevelreclame uitbesteden aan MartiniReclamemakers levert gegarandeerd succes op. Er wordt gekozen voor smaakvolle lettertypen in herkenbare kleuren. Bij de gevelreclame zelf kan worden gekozen uit lichtreclame, belettering of combinaties van beide technieken. De reclame wordt op maat gemaakt. Niet alleen wat betreft boodschap, maar de gevelreclame wordt ook afgestemd op het bedrijfspand.

 

Lichtreclame

Het grote voordeel van lichtreclame is, dat je bedrijf dan altijd zichtbaar is, zowel overdag als in het donker. Bij lichtreclame staat er een aantal technieken tot je beschikking. Zoals de doosletters, de bekende lichtbak die aan de gevel wordt gemonteerd. Met het licht worden de letters verlicht waardoor de boodschap goed leesbaar is. Doosletters zijn verkrijgbaar in allerlei formaten, van meters hoog tot enkele tientallen centimeters groot. Bedrijven die op zoek zijn naar verplaatsbare lichtreclame kunnen kiezen voor verlichte zuilen. Die zijn mooi in de tuin van een bedrijf, en kunnen worden meegenomen naar een beurs.

 

Interieurreclame

Een vorm van reclame die minder vaak wordt toegepast is interieurreclame. Toch is dat een reclamevorm die een groot effect op mensen kan hebben. Bij interieurreclame worden de wanden van ruimtes bekleed met grote geprinte doeken of behang, waar de reclameboodschap mee wordt verspreid. Door zorg te dragen voor een goede vormgeving en de juiste kleuren kan dat ertoe leiden dat de stemming van de klanten wordt beïnvloed. Op die manier kan reclame direct bijdragen aan betere verkoopresultaten.